.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه بازگشایی مدارس
دفترهای سفید ، باز سرمشق می گیرند
* رقیه توسلی
دفترهای سفید ، باز سرمشق می گیرند

شمال نیوز: پاییز مثل کودکی با کوله پشتی و کفش های رنگی تازه در کوچه ها می دود و زیر پوست زندگی ، مهر روان است . 

باد می وزد و تابستان با تمام فرزندانش باروبنه بر دوش می گیرند و کوچ می کنند .
فصل درختان هزار رنگ و نقاشی های سحرآمیز است . فصل کودکانی که با کیف های آموختن ، در خیابان های شهر رژه می روند و با کلاه و شال گردن ، قرارهای تازه می گذارند .
فصل خرد است . روزهائیست که موج زیبایی ، چشم ها را می تکاند و آفتاب در دل آسمان ، یکی بود یکی نبود بازی می کند . روزهائیست که مدرسه به دانش آموزان کوچک و بزرگ می رسد و نیمکت های خالی ، به کودکان دل می بندند .
ماه دوست داشتن کتاب و صبح های بیدار شدن است . ماه معلمی که می آید و خزان دنیا را با جملاتش بهار می کند و باز با لبخند های مهربانش ، کلاس دانایی را می گشاید .
پاییز است . رنگ ها در شهر جادو می کنند و دوست داشتن در نگاه آدم ها ، قدم رو می رود . باز مهرماه عاشق ، فرزندان این سرزمین را تا صف های پرجنب و جوش کلاس بدرقه می کند و باز مهرماه از راه می رسد و نم نم باران ، باریدن می گیرد .
پاییز دست در دست مدرسه می آید و با ابرهای بازیگوش ، سرودها می خواند . می آید و خوب ترین و بی وزن ترین سال های عمر را ، پیش روی کودکانی می گذارد که می خواهند الفبا بیاموزند . پیش روی آنان که در کاغذ و قلم و زنگ تفریح ، غوطه ور می شوند تا فردا ، دنیا را آبادتر سازند .
بوی رفتن و آمدن فصل ها می آید . جیرجیرک ها با تابستان رفته اند و کسی با صدای بلند ، پاییز را می خواند . پدرهای پیر مدرسه به تب و تاب افتاده اند و کودکانه ترین کتاب ها در گوش روزگار ، هجی می شوند .
خانه ها با صدای آرام مهر درهم می آمیزند و باد روی سر ثانیه های پاییز می چرخد . خیابان های شهر از شهریور می گذرند و در مهر ، نفسی تازه می کنند . همه جا زرد و نارنجیست .
جهان به آمدن پاییز ثروتمند ، پاییزی که در دستانش مهر دارد ، مدرسه دارد ، رنگ و رویا و کودکان بازیگوش دارد ، می نگرد . به درختانی که شاخه هایشان ، عصرهای مدرسه در باد ، تکان تکان می خورند و برگ های خشک روی سر دخترکان دانش آموز می ریزند .
مدادها و کتاب ها از راه می رسند و چشم های کودکان ، پر از حروف و اعداد می شود . پر از سوال هایی که جواب می خواهند ، پر از دفترهایی که نمره می گیرند .
مدرسه با مشق می آید ، معلم با مهر می آید با دفترهایی که هر روز حاضر و غایب می کنند .
اینگونه پاییز طلایی با برگ های خیس خود ، هربار شور متولد شدن در جهان علم را می آموزد .

* روزنامه نگار


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.618 seconds.